zaterdag 8 december 2007

Aankondiging!


Belastingdienst als Incassoburo voor Private Zorgverzekeraars


Na het kijken van het NOS Journaal van 10 november jl. waarin een item werd uitgezonden over de forse groei van het aantal “wanbetalers” van de zorgpremie, besloot ik meteen te beginnen met het schrijven van een stuk waarin ik uit de doeken doe hoe dit hele systeem van verzekeringen werkt. Het stond al op de planning, maar door dit bericht ben ik er eerder mee begonnen.


Lieve mensen, de informatie die ik heb gevonden is zeer, zéér schokkend. Dit hele systeem is werkelijk zo vreselijk corrupt dat het wellicht in de buurt gaat komen van het niveau wat betreft het bedrog van de private banken. Zie The Money Masters als je dit nog niet weet. Het is zo ziek en reikt zo ver, dat waarschijnlijk veel complotdenkers mij voor gek zullen verklaren.


Ik werk hard aan deze tekst en ik neem er dit keer alle tijd voor om het hele verhaal zo helder mogelijk neer te zetten. Het is inmiddels gebleken dat de enorme hoeveelheid informatie die ik moet verwerken - helaas - heeft geleid tot behoorlijke vertraging m.b.t. het voltooien van dit stuk.


Toen ik net de tv aandeed voor het programma Kassa ben ik me rot geschrokken. Daar werd een item gepresenteerd over de eigen bijdrage AWBZ voor mensen in bijv. verpleeghuizen. Ik moet bekennen dat ik niet alles weet over dit specifieke probleem, maar als mensen honderden euro's per maand meer moeten gaan betalen, dan klopt er iets niet! Veel mensen moeten meer gaan betalen dan dat ze kunnen ophoesten. Er zijn excessen waarbij sommigen ruim € 800,00 per maand méér moeten gaan dokken.


Dit heeft mij ertoe bewogen vast deze aankondiging te schrijven. Voor degenen die de film SICKO van Michael Moore nog niet hebben gezien; beloof me dat jullie die op korte termijn gaat kijken. Hij draait nog in een heel aantal bioscopen, of hou anders youtube in de gaten, al wordt die film daar hoogstwaarschijnlijk gecensureerd.


Ik ben zeker geen fan van Moore - hij is duidelijk een Bush puppet - maar met deze film heeft hij absoluut tegen het zere been van die neocon's geschopt. Deze film laat namelijk zien hoe smerig die wereld van zorgpremies is en hoe er waanzinnige bedragen worden verdient over de rug van de patiënten. Als je deze film hebt gekeken zie je opeens hoe erg het hier al is met de - zogenaamde - zorginstellingen.


We stevenen hier in een rap tempo op het Amerikaanse systeem af. Een systeem waarbij je eerst moet betalen mocht je hulpbehoevend zijn. Een systeem van discriminatie. Een systeem dat wordt gedicteerd door de miljardairs in de farmaceutische industrie en de private zorgverzekeraars. Een systeem waar de “healthcare” industrie detectives in dienst hebben die er - op commissiebasis - alles aan doen om er voor te zorgen dat de verzekeraars niet uit te hoeven keren, je verkoopt je huis maar!


Niet in Nederland? Sterker nog, het is hier binnenkort nog corrupter dan in Amerika. In het NOS Journaal waar ik naar verwees werd gesproken over de Belastingdienst als “incassobureau” voor het innen van de achterstallige premies. De overheid komt doodleuk je inboedel stelen of beslag leggen op je inkomen om ervoor te zorgen dat de private instellingen hun geld krijgen! Dit is niet overdreven van mijn kant, dit gebeurd straks echt, waarschijnlijk binnen een jaar zelfs.


Vanaf 1 januari 2009 worden er honderdduizenden mensen - de zogenaamde wanbetalers - uit de verzekering gewipt. Maar je krijgt wel een boete van 130% van de premie als je niet verzekert bent. Die premiehoogte wordt bepaald door de overheid, niet de verzekeraars. Het gaat hier in Nederland zo onvoorstelbaar hard de verkeerde kant op onder leiding van de Balkenbende, het is gewoon eng.


Laat je dus door niemand vertellen dat de hoogte van die premies klopt. Laat niemand je vertellen dat die hele systeem niet fascistisch is. Laat niemand je vertellen dat die “wanbetalers” fout zitten. Dat is typische NOS propaganda, het zijn geen wanbetalers maar mensen die de volstrekt absurde bedragen niet meer kunnen ophoesten en dit wordt vanaf 1 januari 2008 nog veel erger.


Om een beetje een idee te geven van hoe groot dit complot is, vergelijk het met de banken wereld. Je hebt locale bankjes, de grote banken, de nationaal centrale bank, nog grotere centrale banken als de ECB, de BIS, Federal Reserve enz. En dan heb je de Wereld Bank.


In de wereld van de verzekeringen werkt het in principe net zo. Verreweg de grootste verzekeraar ter wereld is de Assicurazione Generali di Venezia (AGV). De één na grootste verzekeraar is de Riunione Adriatica di Securta (RAS). De AGV bepaalt de hoogte van alle premies, zo simpel is het gewoon, net zoals de rente wordt bepaald door de centrale banken.


De verzekeraartjes hier sluiten de premies en verkopen die vervolgens in bulk door aan de “centrale” verzekeraars. Ik kan je niet vertellen hoe het zit met kostprijs, marges of dat soort info. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik een lijst met namen heb van de board-members van de AGV en de RAS. Het zal je nu vast niet meer verbazen dat deze “directieleden” allemaal illuminati tuig zijn.


Wordt vervolgd...